Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  آپارتمان آپارتمان

مجله حقوقی دلتا

هزينه تعمير آسانسور شامل طبقه همكف مي‌شود؟

گاهي ممكن است يكي از واحدهاي ساختمان به دلايلي همچون مسافرت، اجاره نرفتن واحد مذكور و.. خالي بماند. در اين موارد پرداخت حق شارژ ساختمان‌ها به صورت ماهانه الزامي است و استفاده يا عدم استفاده از آن تأثيري بر نحوه پرداخت حق شارژ آپارتمان ندارد.با مجله حقوقي دلتا همراه باشيد.


آسانسور براي راحتي ساكنان در يك ساختمان تعبيه مي‌شود. اما گاهي موجب اختلاف نظرهايي در ميان ساكنان آپارتمان‌ها مي‌شود. به همين دليل توجه و آشنايي با قانون آسانسور بسيار مهم است. گاهي اين سؤال پيش مي‌آيد كه آيا ساكنين طبقه همكف و يا طبقه اول مي‌توانند از پرداخت هزينه‌ تعمير آسانسور مانند هزينه نصب و تعبيه كردن آن و پرداخت شارژ و هزينه‌هاي تعمير و بازرسي خودداري كنند؟ در مجله دلتا موارد مربوط به قانون آسانسور در آپارتمان‌ها به صورت كامل توضيح داده شده است.


 آسانسور طبقه اول
طبق ماده ۲۳ قانون تملك آپارتمان‌ها، در مورد قوانين استفاده از آسانسور، اعتراض ساكنين طبقات همكف و يا اول مبني بر عدم پرداخت هزينه‌هاي مربوط به آسانسور به علت استفاده نكردن از آن، قابل پذيرش نيست. به طور مثال اگر در ساختماني پنج طبقه، مالكين طبقات دوم، سوم و چهارم، قصد نصب آسانسور داشته و مكاني هم براي تعبيه شدن آسانسور از پيش تعيين شده باشد، در صورت مخالفت ساكنين طبقه اول و همكف مي‌توانند براي نصب آسانسور اقدام كنند.

قانون تقسيم هزينه آسانسور
ممكن است واحدي به دلايلي همانند مسافرت، عدم حضور ساكنين در آن واحد و يا به اجاره نرفتن واحد، خالي بماند. بايد در نظر داشت كه پرداخت حق شارژ ساختمان‌ها به صورت ماهانه الزامي است و استفاده يا عدم استفاده از آن تأثيري بر نحوه پرداخت حق شارژ آپارتمان ندارد. در واقع حق شارژ ساختمان ارتباطي به حضور ساكنين در ساختمان ندارد و همه موظف به پرداخت هزينه‌هاي قسمت­­‌هاي مشترك و مشاع هستند.  كه يكي از اين هزينه‌ها مربوط به هزينه تعمير آسانسور است.

وظايف مدير ساختمان در مورد آسانسور
مدير ساختمان موظف است هزينه‌هاي مربوط به آسانسور كه شامل هزينه تعميرات و … از كليه ساكنين ساختمان دريافت كند. در زير به اين وظايف اشاره شده است.
۱. با شركتي معتبر براي آسانسور ساختمان قرارداد منعقد كند تا تعميرات و نگهداري از آسانسور را انجام دهند.
۲. لوازم حفظ و نگهداري آسانسور را كه شامل لوازم شوينده، لامپ و روغن براي روغن­كاري آسانسور را تهيه كند.


جبران خسارت وارد شده به آسانسور
در صورتي كه يكي از واحدها، خسارتي به آسانسور و هر يك از اموال عمومي وارد كند، آن واحد موظف است بر اساس تصميمات مدير ساختمان خسارت وارد شده را جبران كند.

مطلب پيشنهادي : براي آشنايي بيشتر با قوانين آپارتمان نشيني مطلب “نكات حقوقي مهم در خصوص آپارتمان نشيني” را مطالعه كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/3 ساعت: ۱۳ توسط:deltalaw :